vrijdag 18 april 2014

048 - Verblijf (part 5)

Zoals eerder gemeld hadden we al in juli vorig jaar een villa geboekt. Eerder deze week hebben we besloten om toch een andere villa te boeken. De oorzaak is dat ik bij de eerste villa geen goed gevoel had. Ten eerste maak je toch een hoop geld over naar een volkomen vreemde. Dat zat me vanaf het begin eigenlijk al niet lekker maar omdat wel meer mensen dat doen, dacht ik dat ik misschien overdreef. Maar in de loop der tijd waren er toch wat in mijn ogen vreemde dingen gaande: op de kalenders op websites waar "onze" villa te huur werd aangeboden bleven de weken die wij gaan maar op "beschikbaar" staan, de eigenaar wilde het adres van de villa pas kort voor ons vertrek vertellen en toen eerder deze week de website over de villa niet te bereiken was:
, was voor mij de maat vol.

De aanbetaling zijn we nu kwijt maar we hebben al snel een erg leuke andere villa gevonden die deze pijn wel verzacht. Bovendien boeken we nu via Airbnb en daar werkt het zo dat de website het geld pas vrijgeeft als de huurder niet binnen 24 na aankomst in de villa een mail stuurt op opbelt om aan te geven dat er iets niet in orde is. Dat is dus een stuk veiliger dan rechtstreeks geld overmaken naar een particulier.

Onze "nieuwe" villa staat in Calabay Park waar we in 2009 ook geweest zijn.


Adres: 324 Calabay Parc Boulevard, Davenport, FL 33897

Florida 2014 weergeven op een grotere kaart>



2 opmerkingen:

  1. Goeie beslissing denk ik, dit ziet er prima uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Esther Sloof: inderdaad. En het geeft toch ook een wat prettiger gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen